18 Mart Çanakkale Zaferi’nin 106. yıl dönümünde TBMM Başkanı Şentop, 1915 Çanakkale Köprüsü’nü ziyaret etti.

18 Mart Çanakkale Zaferi’nin 106. yıl dönümünde TBMM Başkanı Mustafa Şentop, 1915 Çanakkale Köprüsü’nü ziyaret etti.

Ziyarette, Mustafa Şentop’a projenin ilerleyişi ve köprünün ana halatlarını oluşturmak için iki kıta arasına çekilen çelik kabloların montajı hakkında bilgi verildi.

Projenin Güney Koreli ortaklarından SK E&C Eurasia Bölgesi Genel Müdürü ve Kıdemli Başkan Yardımcısı Seung Soo Lee, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu Projesi’nde çalışmaların hızla sürdürüldüğünü belirterek, “Kablolar monte edilince köprü tabliyesini taşıyacak ana kablolarımız da tamamlanmış olacak” dedi. 

Seung Soo Lee, “İki kıta arasındaki geçişi 6 dakikaya indirecek olan 1915 Çanakkale Köprüsü, planlanan diğer otoyollar ile birlikte Anadolu ve Avrupa arasındaki lojistik faaliyetlerde İstanbul Boğazı geçişine bir alternatif olacak. Aynı zamanda da Batı Anadolu ile Avrupa ülkeleri arasında doğrudan bağlantı sağlayarak, bütün bu ulaşım ağının odak noktasında yer alacak” dedi. 

Türkiye’nin batısında otoyol entegrasyonunu tamamlayacak ve İstanbul Boğazı geçişine yeni bir alternatif oluşturacak projede, ana halatları oluşturacak çelik kablolarda, dünyanın etrafını 4 kez dolaşmaya yetecek toplamda 162 bin kilometre uzunluğunda tel kullanılacak. 

Köprü inşaatının sıradaki aşamalarında, askı halatlarının ve köprü tabliyelerinin montajı gerçekleştirilecek. Yurt sathında karayollarının iyileştirilmesi hedefinde önemli bir rol oynayacak 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi, doğrudan ve dolaylı etkileri ile toplamda 14.5 milyar avroluk ekonomik değer üretecek.

 Köprünün her rakamı tarihe atıfta bulunuyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihale edilen ve inşaat çalışmaları Daelim, Limak, SK&EC ve Yapı Merkezi ortaklığı tarafından yürütülen 1915Çanakkale Köprüsü ile Asya ve Avrupa, denizin üstünden dördüncü kez, toplamda ise altıncı kez birleştirilmiş olacak.

Tamamlandığında 2023 metre orta açıklığı ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü olacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü, 334 metrelik tepe noktası yüksekliği ile de dünyanın en yüksek kuleli asma köprüsü unvanını elde edecek.

Köprünün ayakları arasındaki 2 bin 23 metrelik orta açıklık, Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. Kuruluş Yılı’nı sembolize edecek.

Deniz seviyesinden itibaren 318 metre kule yüksekliği ise Türk milletinin bağımsızlığını kazanmasındaki en önemli tarihlerden biri olan 18 Mart Çanakkale Zaferi’ni sembolize edecek.

1915 Çanakkale Köprüsü’nün toplam uzunluğu 2023 metre orta açıklık, 770’er metre yan açıklıklar ile 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle beraber 4 bin 608 metre olacak.

Şentop’un Şehitler Abidesi’ndeki törenin ardından Çanakkale Köprüsü’ne gerçekleştirdiği ziyarete, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Çanakkale Valisi İlhami Aktaş, Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu, proje ortaklarının temsilcileri eşlik etti.